logo logo light scheme logo dark scheme
  • Home
  • Who we are
  • What we do
  • Who we work for
  • We should talk
  • Learn with us
logo logo light scheme logo dark scheme
  • Home
  • Who we are
  • What we do
  • Who we work for
  • We should talk
  • Learn with us
20/11/2019

Snackable content is terug op het menu: dit is hoe je het herkent en creëert

Snackable content

We horen je al denken, “Snackable content? Waar is die donut dan?” Eigenlijk wordt er met snackable content iets heel anders bedoeld. De term wordt in dit geval gebruikt om het hap-slik-weg effect, oftewel content die snel geconsumeerd wordt, op sociale media aan te duiden. Nog steeds te veel voedsel gerelateerde vergelijkingen? Lees dan snel verder.

Typen content

Er zijn twee typen snackable content. De meeste marketingblogs focussen zich meer op de ‘short-form’ als het gaat om contentcreatie. Deze moet duidelijk, overzichtelijk en vooral snel begrijpelijk vormgegeven worden. Je ziet deze vaak terugkomen in memes, korte video’s (stories) en gifjes. Je snapt het, tegenover short-form content staat vast… juist, long-form, of evergreen content. Waar short-form wordt gezien als de snelle hap, wordt long-form aanschouwd als het hoofdgerecht. Hier worden de verhalen verteld in vorm van lange teksten. Vaak worden contentconsumenten via de snelle hap naar het hoofdgerecht van een merk gelokt.

Content consumeren

Door de content overload is het voor creators vaak lastig kiezen tussen short- en long-form content. Er moet rekening gehouden worden met kwaliteit evenals kwantiteit. Hoe wij als sociale mediatijgers de content consumeren, dat bepalen we toch altijd nog zelf.

De ultieme trick

Je raadt het vast al: een combinatie van de twee soorten content werkt natuurlijk het beste. Toch is het voor velen nog lastig om de juiste mensen aan te spreken, terwijl het hele menu al uitgebreid is uitgedacht. En daarmee komen we uit bij the key als het gaat om sociale media: weet wat je doelgroep lekker vindt. Als je eenmaal weet wat ze lekker vinden, blijven ze terugkomen.

Contentcreatie valt nog steeds onder het creatieve vak, alleen vergeten we dit weleens. Vaak zien we alleen de sales en het aantal volgers die ons doen denken aan marketingpraktijken, waardoor het “influence-gehalte” te hoog wordt. Natuurlijk moet iedereen de content blijven maken en delen waar hij of zij tevreden mee is.

By: Isis van Graas

Bron: Frankwatching
Bron beeld: Dunkin’

Previous Minicollege: Het huwelijk tussen marketing & PR
Next ‘Get-to-know’ met Anne

Related Posts

Minicollege: Het huwelijk tussen marketing & PR

22/10/2019

De weg naar een publicatie

25/06/2019

Hoe een stage bij EVDM eruitziet in mijn ogen!

31/05/2021

Enter the Micro-influencer

20/03/2019
    • Home
    • Who we are
    • What we do
    • Who we work for
    • We should talk
    • Learn with us
  • Rokin 75 – Unit 6.1
    1012 KL Amsterdam
    hello@evdmagency.nl
    +31 (0)20 341 74 11

Website by REIJER®