CASE: Be So Happy
Zoals elk vak zijn groei en veranderingen kent, is PR geen uitzondering. Door de explosie van online, offline en social media door de jaren heen, wordt de uitdaging van een merk in de markt plaatsen al groter. Er is enorme ruimte voor mogelijkheden, maar welke zijn de juiste? PR komt hierbij aan bod, en waar voorheen een algemene strategie nog zijn succes behaalde, kunnen wij vandaag niet meer hetzelfde zeggen. PR is maatwerk: Waar ligt de focus? Wat is de juiste match tussen merk en medium? En op welk moment? Er komen veel meer aspecten bij kijken, de tijden van zenden = publicatie behalen zijn voorbij.
Zo hebben wij PR op maat geleverd aan Be So Happy. Voor dit lifestylemerk hebben wij de introductie in Nederland uitgerold, door een 360 graden PR strategie te ontwikkelen en uit te voeren. Door middel van een press release op het juiste moment en seeding bij relevante pers, hebben we zo het merk offline en online kunnen introduceren. Hiermee zijn de juiste kanalen en rubrieken voor health, beauty & lifestyle in aanmerking gekomen met het merk. Daarnaast, om de PR strategie volledig (360) uit te voeren, hebben we een selecte groep van ambassadeurs samengesteld voor een samenwerking op lange termijn. Be So Happy kwam zo op een organische manier terug op social: in het dagelijks leven, bij een gezonde levensstijl en mee op reis. Zo komt de consument in alle lagen in contact met het merk. De algehele strategie resulteerde in 25 print publicaties, in o.a. &C, Marie Claire, Grazia, Happy in Shape en Linda Meiden, 11 online publicaties en 43 social posts binnen 5 maanden tijd.
Ben jij op zoek naar maatwerk, om jouw merk op de juiste manier te communiceren naar de media? We should talk!
By: Elise Bak