logo logo light scheme logo dark scheme
  • Home
  • Who we are
  • What we do
  • Who we work for
  • We should talk
  • Learn with us
logo logo light scheme logo dark scheme
  • Home
  • Who we are
  • What we do
  • Who we work for
  • We should talk
  • Learn with us
21/01/2019

Keep it real

Een nieuw jaar, tijd om een aantal ontwikkelingen op het gebied van PR op een rijtje te zetten. Want PR in 2019 is niet meer de PR die het vroeger is geweest. Zoals eerder door mijn collega Elise werd geschreven, is de tijd dat je gegarandeerd publicaties behaalde met het uitsturen van een persbericht, verleden tijd. Creativiteit van zowel het merk als het bureau, is een must. Wat zijn een aantal belangrijke ontwikkelingen die wij in het werkveld zien?

What’s your purpose?
Mensen houden van een goed en bovenal echt verhaal. Behartig je sociale belangen en ben je maatschappelijk relevant op het juiste moment, dan is de kans groot dat de interesse bij het grote publiek gewekt kan worden. Let wel, dit inzetten als marketingstunt zal lastig gaan. Redacteuren hebben dit snel in de gaten. Daarom zoeken wij naar de juiste nieuwshaak die zowel past bij het DNA van het merk, als bij de behoefte van de media.

Reclame? Blokkeren graag!
Toen men adblockers kon inschakelen om zo reclame te bannen, werd dit veelvuldig gedaan. En die blokkades worden niet meer uitgezet. Hierdoor zoeken media naar alternatieven: denk aan branded content. Een vorm van adverteren waarin het merk in een bepaalde context meegenomen wordt en zo in een klap een brug kan worden geslagen tussen relevantie en de brand.

‘Fake’ kan de prullenbak in
PR bureaus houden zich op dit moment niet meer alleen met de klassieke PR bezig. Influencermarketing is in een rap tempo gegroeid, waardoor deze media exposure ook heel waardevol voor je merk kan zijn. Wil je zichtbaarheid genereren op Instagram via influencers? Staar je niet blind op de volgers aantallen, want daar kan je nog wel eens zeer bedrogen uitkomen. Engagement kopen is iets wat veel vaker voorkomt dan je denkt. Verdiep je daarom in de credibility van een influencer. Houd daarbij in gedachten dat het bereik per definitie niet alles zegt. De juiste match tussen de doelgroepen van de influencer en jouw merk is iets waar zeker rekening mee gehouden moet worden.

Een misvatting die tevens vaak om de hoek komt kijken, is dat op basis van het enkel inzetten van influencers, de sales compleet door het dak zullen gaan. Vraag je ons of (de juiste) influencers inzetten voor je merk onmisbaar is, dan zeggen wij ja. Maar het is daarnaast belangrijk dat het complete plaatje klopt. De owned media van het merk, de branding en het DNA van het merk moeten perfect op elkaar afgestemd zijn om de sales optimaal te kunnen boosten. Passende influencers fungeren daarbij als een mooi visitekaartje voor je merk.

By: Lisanne Schneider

Previous Bij EVDM Agency geen “koffiemeisje”
Next De waarde van branded Instagram Stories

Related Posts

‘Get-to-know’ met Anne

01/04/2020

Stage lopen bij EVDM Agency: van boksclinics naar home workouts

22/04/2020

De weg naar een publicatie

25/06/2019

TikTok ook voor merken de rivaal van Instagram?

27/05/2020
    • Home
    • Who we are
    • What we do
    • Who we work for
    • We should talk
    • Learn with us
  • Rokin 75 – Unit 6.1
    1012 KL Amsterdam
    hello@evdmagency.nl
    +31 (0)20 341 74 11

Website by REIJER®