Wat is PR?
Misschien wel de meest gestelde vraag aan ons is: wat is PR nou eigenlijk? We snappen dat het een lastige term is dus we leggen het graag voor je uit. Wat is PR? De letterlijk vertaling van PR is ‘public relations’, oftewel publieke/openbare communicatie. Als PR-medewerker of -adviseur ben jij degene die de relaties […]
Snackable content is terug op het menu: dit is hoe je het herkent en creëert
We horen je al denken, “Snackable content? Waar is die donut dan?” Eigenlijk wordt er met snackable content iets heel anders bedoeld. De term wordt in dit geval gebruikt om het hap-slik-weg effect, oftewel content die snel geconsumeerd wordt, op sociale media aan te duiden. Nog steeds te veel voedsel gerelateerde vergelijkingen? Lees dan snel […]
Minicollege: Het huwelijk tussen marketing & PR
Marketing en Public Relations (PR) gaan hand in hand en raken in het huidige medialandschap, waarin influencers en het concept storytelling hoogtijdagen vieren, vaak in elkaar verweven. Toch verschillen de twee gebieden wel degelijk van elkaar. In deze blog leggen we je uit waar marketing en PR samenkomen en uiteenlopen. Een blik in het woordenboek […]
Mythes van PR voor MKB bedrijven
Er wordt veel gezegd over PR, maar ook wordt er veel niét verteld. Ik vond het tijd worden om een aantal mythes voor eens en voor altijd van de tafel te vegen. Daarom neem ik jullie mee in Mythes van PR voor MKB bedrijven, want wat is er nou waar van wat er altijd beweerd […]
‘Get-to-Know’ met Susanne
Dat we verstand hebben van PR dat is inmiddels wel duidelijk, maar wat maakt ons nog meer uniek? Leer de mensen achter EVDM Agency kennen met onze maandelijkse ‘Get-to-Know’ Q&A. Met deze keer onze PR topper: Susanne Meinster. #1: Wat was je eerste baan? Ik was een heuse vakkenvuller bij de Albert Heijn. Mijn functie bestond […]
De 5 content tips voor Instagram rookies
Even geen inspiratie meer voor een leuke foto? Heb je voor de zoveelste keer een willekeurige emoji als caption gebruikt? Geen nood, wij hebben er ook wel eens last van. Daarom hebben we, speciaal voor jou, onze 5 ultieme tips opgeschreven zodat jij in no-time de meest originele content op je feed kan plaatsen. Laat […]
‘Get-to-Know’ met Eva
Dat we verstand hebben van PR dat is inmiddels wel duidelijk, maar wat maakt ons nog meer uniek? Leer de mensen achter EVDM Agency kennen met onze maandelijkse ‘Get-to-Know’ Q&A. Met als aftrap eigenaresse van onze agency: Eva van der Mei. #1: Wat was je eerste baan? Verkoopster bij de ONLY op de Nieuwendijk in […]
Jouw wensen omtoveren tot een succesvol event
Het is half 1 ’s nachts, super happy kijk ik rond door een dampende WesterUnie (het was nogal warm, deze 14 juni) die volledig ‘afgefeest’ is door 400 medewerkers van een vastgoedbedrijf. Voor mij een realisatiemoment dat geen dag hetzelfde is bij EVDM Agency en het opzetten van projecten, hoe groot of klein ook, iedere […]
De weg naar een publicatie
De pr- en tijdschriftenwereld wordt vaak geïdealiseerd als The Devil Wears Prada in het echt. Ook ik bracht mijn vrije middagen bladerend met allerhande tijdschriften door, wegdromend bij alle mode en glamour die onder mijn neus verscheen. Mijn grootste droom was dan ook om ooit voor een grote titel als Vogue te mogen schrijven. Ik zag […]
EVDM Agency loves sustainability
Duurzaam, ecologisch, biologisch afbreekbaar en vegan zijn termen die je tegenwoordig vaker hoort. Waarbij je vroeger raar aangekeken werd als je veganistisch was (misschien werd je zelfs wel tree hugger genoemd), is het nu helemaal hip om een earth lover te zijn. We zijn steeds bewuster van onze ecologische voetafdruk en ook bedrijven houden zich […]
Gewoontedieren in het medialandschap
In tijden waar we dagelijks overspoeld worden met allerlei informatie kan het ons soms de hersencapaciteit te boven gaan. Daarom geven gewoonten de mens houvast om te voorkomen dat we overprikkeld worden. Onze hersenen zijn continue op zoek naar triggers om over te stappen op automatische piloot. Dit zet zich ook voort in het mediagebruik […]
Enter the Micro-influencer
Het inzetten van influencers voor een merk is tegenwoordig niets vreemds meer, bedrijven kennen de impact die influencers op de doelgroep kunnen hebben en maken dan ook graag gebruik van het bereik om hun merk te ‘showcasen’. Maar wat doe je als je budget niet ver genoeg rijkt om grote influencer namen als Negin Mirsaheli of Mascha Feoktistova en hun mega bereik in te zetten? Enter the micro-influencers!
De comeback van print
In media- en PR-land is er de laatste 10 jaar enorm veel veranderd. Flashback naar 2009: Mark Zuckenberg’s imperium was nog lang niet zo groot als nu, Esmée Denters was net ontdekt op YouTube en niemand had nog van Instagram gehoord, simpelweg omdat het niet bestond. Influencers? Vlogs? Het zou nog jaren duren voordat deze woorden in de Dikke Van Dale werden opgenomen.
De waarde van branded Instagram Stories
“Instagram Stories, daar heb je als merk niets aan.” Een zin die wij meerdere malen gehoord hebben. Content op Instagram Stories is vluchtig, doordat geplaatste beelden en video’s hierop 24 uur zichtbaar zijn. Maar of je er echt als merk niets aan hebt als jouw merk wordt meegenomen in deze Stories? Niets is minder waar.
Keep it real
Een nieuw jaar, tijd om een aantal ontwikkelingen op het gebied van PR op een rijtje te zetten. Want PR in 2019 is niet meer de PR die het vroeger is geweest. Zoals eerder door mijn collega Elise werd geschreven, is de tijd dat je gegarandeerd publicaties behaalde met het uitsturen van een persbericht, verleden tijd.
Bij EVDM Agency geen “koffiemeisje”
“Hi, nice to e-meet! Ik ben Kim, werkzaam bij EVDM Agency. Wij doen de PR voor verschillende beauty-, fashion- en lifestylemerken..."
Met de bovenstaande woorden heb ik mezelf en de agency vaak geïntroduceerd in de afgelopen maanden.
Fake it till you make it
Hoe meer volgers, hoe meer bereik, des te hoger de sales. Het is een gedachte die bij veel merken door hun hoofd speelt. Waar we vijf jaar geleden nog de klanten overtuigde van het belang van social media, begeleiden we ze nu in het kiezen van de juiste influencers.
PR is maatwerk
Zoals elk vak zijn groei en veranderingen kent, is PR geen uitzondering. Door de explosie van online, offline en social media door de jaren heen, wordt de uitdaging van een merk in de markt plaatsen al groter. Er is enorme ruimte voor mogelijkheden, maar welke zijn de juiste?