De 5 carrière tips van Evelien de Vries
De 5 carrière tips van Evelien de Vries Founder miljoenenbedrijf MDV Europe De dertigjarige Evelien de Vries begon op jonge leeftijd met ondernemen. Ze bracht o.a. de bekende Beautyblender en Tweezerman naar Nederland, 2 absolute musthaves waar we niet meer zonder kunnen. Het begon allemaal bij een innovatieve krultang die ze voor haar 21e verjaardag […]
Hoe een stage bij EVDM eruitziet in mijn ogen!
Toen ik op 1 februari naar Rokin 75 fietste was ik best een beetje zenuwachtig. Ik liep het prachtige pand binnen en deed de deur open van het kantoor. ‘Wauw, wat een geweldige plek’, is het eerste wat ik dacht. Op mijn bureau lag een volledig uitgewerkt stagedocument met daarin alle ins en outs van […]
Stagelopen bij EVDM: dat steek ik in mijn zak!
Wat doe je als iets niets meer kan? Balen… en doorgaan. Op zoek gaan naar wat wel kan. Corona heeft bij alles en iedereen roet door het eten gegooid, althans bij mij wel. Het afgelopen jaar ben ook ik geconfronteerd met het feit dat soms niet alles loopt zoals je zou willen. Maar met de […]
‘Get-to-Know’ met Kim
Dat we verstand hebben van PR dat is inmiddels wel duidelijk, maar wat maakt ons nog meer uniek? Leer de mensen achter EVDM Agency met onze ‘Get-to-Know’ Q&A. Met deze keer onze PR topper: Kim van der Hoeven. #1: Wat was je eerste baan? Vakkenvuller bij de Albert Heijn XL. Ik weet nog heel goed […]
Stage lopen op afstand: uitdagend & super leerzaam
Mijn naam is Valerie (20) en ik loop sinds september stage bij EVDM Agency. Dit zou mijn allereerste stage worden en zo was ik dus best een beetje gespannen hiervoor. In mijn zoektocht naar een stageplek sprak EVDM mij erg aan omdat de werkzaamheden erg gevarieerd waren. Denk hierbij aan het bedenken van free publicity […]
Wat is PR?
Misschien wel de meest gestelde vraag aan ons is: wat is PR nou eigenlijk? We snappen dat het een lastige term is dus we leggen het graag voor je uit. Wat is PR? De letterlijk vertaling van PR is ‘public relations’, oftewel publieke/openbare communicatie. Als PR-medewerker of -adviseur ben jij degene die de relaties […]
TikTok ook voor merken de rivaal van Instagram?
TikTok is de rijzende ster binnen social medialand. Op dit platform kunnen video’s worden opgenomen tussen de 6 en 60 seconden. Je kunt zelf een video uploaden of deze in de app maken en hierbij gebruikmaken van een database vol met geluidsfragmenten, filters en visuele effecten. Kernwoord: plezier! Waar het bij Instagram nog altijd vooral […]
Stage lopen bij EVDM Agency: van events bezoeken naar thuiswerken
Afstuderen is altijd al een begrip geweest. Voordat ik hieraan begon, werd ik al van alle kanten gewaarschuwd voor de druk en stress die het met zich mee zou brengen. Toen had ik nog geen idee dat mijn afstudeerperiode heel anders zou verlopen dan normaal het geval is. Ik heb er bewust voor gekozen om […]
Stage lopen bij EVDM Agency: van boksclinics naar home workouts
Ik ben Fine (21) en ik loop sinds februari stage bij EVDM Agency. Wat mij toentertijd vooral zo enthousiast maakte is de diversiteit van de werkzaamheden waar je mee aan de slag kunt gaan. Ik hou heel erg van schrijven, maar ook branding trok mij aan. Evenals foto’s maken, contact houden met merken, bladen en […]
‘Get-to-know’ met Anne
Dat we verstand hebben van PR dat is inmiddels wel duidelijk, maar wat maakt ons nog meer uniek? Leer de mensen achter EVDM Agency kennen met onze maandelijkse ‘Get-to-Know’ Q&A. Met deze keer onze PR topper: Anne van der Wal. #1: Wat was je eerste baan? Na een heel kortstondige carrière (3 dagen) als krantenbezorgster, had […]
Snackable content is terug op het menu: dit is hoe je het herkent en creëert
We horen je al denken, “Snackable content? Waar is die donut dan?” Eigenlijk wordt er met snackable content iets heel anders bedoeld. De term wordt in dit geval gebruikt om het hap-slik-weg effect, oftewel content die snel geconsumeerd wordt, op sociale media aan te duiden. Nog steeds te veel voedsel gerelateerde vergelijkingen? Lees dan snel […]
Minicollege: Het huwelijk tussen marketing & PR
Marketing en Public Relations (PR) gaan hand in hand en raken in het huidige medialandschap, waarin influencers en het concept storytelling hoogtijdagen vieren, vaak in elkaar verweven. Toch verschillen de twee gebieden wel degelijk van elkaar. In deze blog leggen we je uit waar marketing en PR samenkomen en uiteenlopen. Een blik in het woordenboek […]
Mythes van PR voor MKB bedrijven
Er wordt veel gezegd over PR, maar ook wordt er veel niét verteld. Ik vond het tijd worden om een aantal mythes voor eens en voor altijd van de tafel te vegen. Daarom neem ik jullie mee in Mythes van PR voor MKB bedrijven, want wat is er nou waar van wat er altijd beweerd […]
‘Get-to-Know’ met Susanne
Dat we verstand hebben van PR dat is inmiddels wel duidelijk, maar wat maakt ons nog meer uniek? Leer de mensen achter EVDM Agency kennen met onze maandelijkse ‘Get-to-Know’ Q&A. Met deze keer onze PR topper: Susanne Meinster. #1: Wat was je eerste baan? Ik was een heuse vakkenvuller bij de Albert Heijn. Mijn functie bestond […]
De 5 content tips voor Instagram rookies
Even geen inspiratie meer voor een leuke foto? Heb je voor de zoveelste keer een willekeurige emoji als caption gebruikt? Geen nood, wij hebben er ook wel eens last van. Daarom hebben we, speciaal voor jou, onze 5 ultieme tips opgeschreven zodat jij in no-time de meest originele content op je feed kan plaatsen. Laat […]
‘Get-to-Know’ met Eva
Dat we verstand hebben van PR dat is inmiddels wel duidelijk, maar wat maakt ons nog meer uniek? Leer de mensen achter EVDM Agency kennen met onze maandelijkse ‘Get-to-Know’ Q&A. Met als aftrap eigenaresse van onze agency: Eva van der Mei. #1: Wat was je eerste baan? Verkoopster bij de ONLY op de Nieuwendijk in […]
Jouw wensen omtoveren tot een succesvol event
Het is half 1 ’s nachts, super happy kijk ik rond door een dampende WesterUnie (het was nogal warm, deze 14 juni) die volledig ‘afgefeest’ is door 400 medewerkers van een vastgoedbedrijf. Voor mij een realisatiemoment dat geen dag hetzelfde is bij EVDM Agency en het opzetten van projecten, hoe groot of klein ook, iedere […]
De weg naar een publicatie
De pr- en tijdschriftenwereld wordt vaak geïdealiseerd als The Devil Wears Prada in het echt. Ook ik bracht mijn vrije middagen bladerend met allerhande tijdschriften door, wegdromend bij alle mode en glamour die onder mijn neus verscheen. Mijn grootste droom was dan ook om ooit voor een grote titel als Vogue te mogen schrijven. Ik zag […]
EVDM Agency loves sustainability
Duurzaam, ecologisch, biologisch afbreekbaar en vegan zijn termen die je tegenwoordig vaker hoort. Waarbij je vroeger raar aangekeken werd als je veganistisch was (misschien werd je zelfs wel tree hugger genoemd), is het nu helemaal hip om een earth lover te zijn. We zijn steeds bewuster van onze ecologische voetafdruk en ook bedrijven houden zich […]
Gewoontedieren in het medialandschap
In tijden waar we dagelijks overspoeld worden met allerlei informatie kan het ons soms de hersencapaciteit te boven gaan. Daarom geven gewoonten de mens houvast om te voorkomen dat we overprikkeld worden. Onze hersenen zijn continue op zoek naar triggers om over te stappen op automatische piloot. Dit zet zich ook voort in het mediagebruik […]
Enter the Micro-influencer
Het inzetten van influencers voor een merk is tegenwoordig niets vreemds meer, bedrijven kennen de impact die influencers op de doelgroep kunnen hebben en maken dan ook graag gebruik van het bereik om hun merk te ‘showcasen’. Maar wat doe je als je budget niet ver genoeg rijkt om grote influencer namen als Negin Mirsaheli of Mascha Feoktistova en hun mega bereik in te zetten? Enter the micro-influencers!
De comeback van print
In media- en PR-land is er de laatste 10 jaar enorm veel veranderd. Flashback naar 2009: Mark Zuckenberg’s imperium was nog lang niet zo groot als nu, Esmée Denters was net ontdekt op YouTube en niemand had nog van Instagram gehoord, simpelweg omdat het niet bestond. Influencers? Vlogs? Het zou nog jaren duren voordat deze woorden in de Dikke Van Dale werden opgenomen.
De waarde van branded Instagram Stories
“Instagram Stories, daar heb je als merk niets aan.” Een zin die wij meerdere malen gehoord hebben. Content op Instagram Stories is vluchtig, doordat geplaatste beelden en video’s hierop 24 uur zichtbaar zijn. Maar of je er echt als merk niets aan hebt als jouw merk wordt meegenomen in deze Stories? Niets is minder waar.
Keep it real
Een nieuw jaar, tijd om een aantal ontwikkelingen op het gebied van PR op een rijtje te zetten. Want PR in 2019 is niet meer de PR die het vroeger is geweest. Zoals eerder door mijn collega Elise werd geschreven, is de tijd dat je gegarandeerd publicaties behaalde met het uitsturen van een persbericht, verleden tijd.
Bij EVDM Agency geen “koffiemeisje”
“Hi, nice to e-meet! Ik ben Kim, werkzaam bij EVDM Agency. Wij doen de PR voor verschillende beauty-, fashion- en lifestylemerken..."
Met de bovenstaande woorden heb ik mezelf en de agency vaak geïntroduceerd in de afgelopen maanden.
Fake it till you make it
Hoe meer volgers, hoe meer bereik, des te hoger de sales. Het is een gedachte die bij veel merken door hun hoofd speelt. Waar we vijf jaar geleden nog de klanten overtuigde van het belang van social media, begeleiden we ze nu in het kiezen van de juiste influencers.
PR is maatwerk
Zoals elk vak zijn groei en veranderingen kent, is PR geen uitzondering. Door de explosie van online, offline en social media door de jaren heen, wordt de uitdaging van een merk in de markt plaatsen al groter. Er is enorme ruimte voor mogelijkheden, maar welke zijn de juiste?