logo logo light scheme logo dark scheme
  • Home
  • Who we are
  • What we do
  • Who we work for
  • We should talk
  • Learn with us
    • Nederlands
logo logo light scheme logo dark scheme
  • Home
  • Who we are
  • What we do
  • Who we work for
  • We should talk
  • Learn with us
  • Nederlands
20/01/2019

Bij EVDM Agency geen “koffiemeisje”

“Hi, nice to e-meet! Ik ben Kim, werkzaam bij EVDM Agency. Wij doen de PR voor verschillende beauty-, fashion- en lifestylemerken…”

Met de bovenstaande woorden heb ik mezelf en de agency vaak geïntroduceerd in de afgelopen maanden. Via, onder andere, de mail heb ik namelijk veel contact gehad met redacteurs, journalisten, bloggers & influencers en zo geleerd relaties op te bouwen in de media. Op deze manier heb ik mijn bijdrage mogen leveren aan de successen van EVDM Agency.

Laat ik bij het begin beginnen. Ik studeer Bedrijfskunde MER aan de Hogeschool van Amsterdam. Vijf maanden geleden kwam ik bij EVDM Agency terecht: vrij onzeker, maar gedreven. Ik zou gaan werken voor PR Manager Susanne Meinster, a.k.a. Suus. In de eerste week van mijn stage mocht ik, vol verbazing, al mee naar een event waar Suus rond deze tijd vol voor aan de gang was. Van het rennen en vliegen om alles vloeiend te laten verlopen, tot het socializen met de genodigden en een cocktailtje achterovergooien; een hoogtepunt uit mijn eerste week met een goed vooruitzicht. Bij EVDM Agency zou ik absoluut geen ‘koffiemeisje’ zijn.

Een groot onderdeel van mijn stageperiode was het leren “pluggen” van merken. Pluggen houdt in dat je met een sterk verhaal inhaakt op een interessante gebeurtenis of event voor een merk (PR-haak) en dit uitzet naar verschillende media. Een voorbeeld: de goede voornemens van 2019 geven ons een mooie PR-haak voor Slim Living (exclusieve personal training in het W). Zo plug je dan, bijvoorbeeld, met “De vijf gouden tips van Slim Living om het nieuwe jaar healthy te beginnen”. Het doel hierbij is dat Slim Living dan wordt meegenomen in bijpassende aangeschreven (online) magazines.

Ik heb gemerkt dat, naarmate de tijd vordert, het pluggen steeds beter verloopt. Naast het feit dat je creatiever leert nadenken en de merken beter leert kennen, bouw je ook een band op met redacteuren en journalisten. Een netwerk opbouwen in de media zorgt ervoor dat jouw nieuwtjes sneller worden opgepikt en daarbij is het ook veel leuker en prettiger werken. Verder heb ik, naast het pluggen van merken en ondersteunen van events, veel andere kneepjes van het vak geleerd. Zo heb ik veel leuke influencers mogen ontvangen in de showroom van EVDM Agency, mocht ik aanwezig zijn bij fotoshoots en heb ik ook klantcontact leren onderhouden. Kortom, ik heb onwijs veel gedaan, geleerd en gezien van de PR-wereld.

Thanks EVDM Agency, voor de leerzame en gezellige tijd!

By: Kim van der Hoeven  

Previous Fake it till you make it
Next Keep it real

Related Posts

De 5 content tips voor Instagram rookies

26/07/2019

De 5 carrière tips van Evelien de Vries

19/08/2021

Hoe een stage bij EVDM eruitziet in mijn ogen!

31/05/2021

Gewoontedieren in het medialandschap

11/04/2019
    • Home
    • Who we are
    • What we do
    • Who we work for
    • We should talk
    • Learn with us
  • Rokin 75 – Unit 6.1
    1012 KL Amsterdam
    hello@evdmagency.nl
    +31 (0)20 341 74 11

Website by REIJER®